הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים

המדינה מעודדת פיתוח עסקים קטנים ובינוניים, בעיקר כיוון שהם משמשים כמנוע חזק לכלכלה הלאומית; כך, היא מציעה תכניות הלוואה בערבות. מדובר בהלוואה ארוכת טווח המורכבת מכספיהם של ארבעה בנקים שקיבלו אישור מהקרן לעידוד עסקים קטנים. המדינה נותנת ערבות עבור מרבית סכום ההלוואה, ואילו על בעל העסק להציג ביטחונות בגובה 30% מהסכום לערך. במצב בו המדינה ערבה על הסכום לאחר שבעל העסק נבדק כהלכה, לבנקים יש פחות ממה לחשוש ויודעים כי זהו החזר בטוח.

הצעות של הלוואה בתנאים נוחים גורמים להרבה לקוחות עסקיים להגיע לבנק ולהגיש בקשת הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים. ההלוואה ניתנת לתקופה של 5 שנים או מעט יותר ובשיעורי ריבית נמוכים, המהווים יתרון מרכזי.

הלוואה בערבות המדינה ניתן לקבל בסכומים מסוימים. על מנת להגדיל סיכויים לקבל הלוואה כזו, רצוי שבעל העסק יגיע לפגישה בבנק עם יועץ עסקי שיסייע לו בתהליך, יחד עם תכנית עסקית המציגה נתונים של העסק עם פעילות עסקית קיימת ועתידית. למאורע הזה יש להתכונן מספר חודשים מראש ולהיאזר בסבלנות עד לקבלת התשובה מהבנק.

יזמות עסקית בעידוד המדינה

המדינה מעודדת בתי עסק מסיבות שונות, שהראשונה שבהן היא מאמצים לצמצום האבטלה, שהרי כל עסק מאפשר מקומות עבודה נוספים, והשנייה היא התשלומים לרשויות המיסים (מס הכנסה, מע"מ), שכמובן מגדילים רווחים בקופת המדינה. אלו סיבות בגללן קרנות שונות לעידוד עסקים שנפתחו מזמן ולאחרונה מעודדות יזמות עסקית ומקלות על קבלה הלוואה בערבות מדינה. בנוסף לאמור, תתעניינו לשמוע שעידוד פעילות עסקית מזרז את צמיחת המשק ויביא לאיזון של כלכלת המדינה ועתיד עסקי טוב יותר (למשל: לעסקים יהיה מרווח נשימה גדול יותר ולא ייסגרו במהירות). הלוואה כזו מעניקה לעסקים הזדמנות לצמוח וליצור יותר מקומות עבודה בשוק.

לחצו כאן בחזרה לעמוד הראשי של האתר

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?