הלוואה לעסק קטן

לא מעט בעלי עסקים קטנים מלינים על הריביות הגבוהות הנלקחות עבור הלוואות המגויסות לעסק. הדבר מובן בהחלט עקב מחנק האשראי שקיים במשק. הבנקים אינם ממהרים להעניק הלוואות לעסק קטן, וכאשר הם כבר מחליטים לאשר הלוואה כזו, הריבית תהיה גבוהה.

ובכל זאת, עסקים קטנים לא תמיד פועלים כשורה במהלך המו"מ לקבלת ההלוואה הנחשקת ולרוב סוגרים עסקה לא משתלמת במיוחד, עם הלוואה לעסק קטן בריבית גבוהה, זאת במקום לבצע שינויים ופעולות שיובילו לגיוס הלוואה בריבית נמוכה ומשתלמת יותר.

מה כדאי לעשות כדי להשיג הלוואה בריבית נמוכה לעסק שלי?

התמקחו – שהרי גיוס הלוואה לעסק קטן אינה שונה מהותית מקניית פריט מסוים בשוק הפשפשים ביפו או בלוד; בוודאי שלכל אחד מהצדדים – המוכר והקונה – יש אינטרס מנוגד מבחינת המחיר. אם אתם, בתור לקוח, תתמקחו מספיק טוב ובאסרטיביות, תצליחו בוודאי להוריד את המחיר ולקנות את המוצר במחיר טוב יותר מזה ההתחלתי. הדבר דומה למו"מ עם הבנק בנוגע לקבלת הלוואה לעסק. אם הבנק רוצה בכך, הוא יוכל להעניק לכם הלוואה עם ריבית נמוכה יותר ובפריסה ארוכה יותר. בתהליך המרגש של משא ומתן עם הבנק, עליכם להתמקח על כל סעיף וסעיף בחוזה שייחתם בין הצדדים ולנסות להפחית מדרישותיו של הבנק כלפי העסק שלכם. אם תתאמצו בשלב החשוב הזה, תצליחו לחסוך בעלויות משמעותיות ולגייס את ההלוואה בריבית נמוכה מכפי שהבנק רצה לתת לכם בתחילה.

בדקו חלופות – שהרי הבנק יהיה תמיד האפשרות הראשונה עליה תחשבו (בדומה לבעלי עסק רבים אחרים) וזוהי בדיוק הסיבה שהבנקים לוקחים ריביות גבוהות כל-כך – כי בעלי עסקים כמעט ולא מעלים על דעתם חלופות, אולם אלו בהחלט קיימות. בצעו מחקר על קרנות סיוע לעסקים, שיוכל לסייע לכם גם במו"מ עם הבנק.

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?