עסק חברתי וגם ציוד משרדי

עסק חברתי וגם ציוד משרדי – לאחרונה ניכרת בישראל ואף מחוצה לה מהפכה מסוג אחר: מהפכה חברתית-עסקית המתבססת ברובה על יצירת מיזמים עם מאפיינים סוציאליים ויכולת רווחית.

בדרך זו, עסק חברתי שבעיקרו נשען על מענקים ותרומות, מסוגל להמשיך ולבטא תרומתו לחברה באופן האפשר לו גם יצירת רווחים תוך כלכול פעילות עצמאית.

כל ילד בימינו מודע לקיומה של אי-ודאות רצינית בכלכלה, כמו גם לצמצום ניכר בהיקף התרומות – בכל תחום ובכל נושא; על כן, עסק חברתי תורם משמעותית לחברה ותוך הפחתת התלות במימון חיצוני.

חברתי – מה זה בכלל?

עסק חברתי מעניק ביטוי לתפיסה על פיה יש לקדם מטרות חברתיות בסיוע פעילות עסקית. העסק נשען על יוזמה חברתית השואפת ליצור תועלת חברתית ו/או רווחה, בעוד שההוצאה לפועל של היוזמה מבוצעת בעזרת פעילות עסקית סטנדרטית לכל הדעות.

עסק חברתי כזה מחייב עלויות תפעול, תוך שבאותה עת נדרש ממנו גם להיות רווחי. על העסק להגשים את מטרותיו החברתיות המוות בסיס להקמתו, מה שמביא לעלויות נוספת – עניין המאפיין בלעדית לעסק.

על כן, עסק עם מאפיין חברתי אינו מייעד עצמו למקסום רווחים, לעומת זה שאינו מוגדר כחברתי.

מטרות של עסק שכזה

לעסק כזה יש שתי מטרות יסוד: כלכלית וחברתית; זהו עסק השואף להגשים יעדים חברתיים תוך הפקת רווח כלכלי, ובפועל – מיזם המנצל כלים עסקיים לפתירת סוגיות חברתיות. עסקים מסוג זה בוחרים בהגשמת קיימות ממשית ובלא הסתמכות על מענקים או תרומות בדרך הסטנדרטית.

מענקים ותרומות הם במקרים לא מעטים עניין חד פעמי או קצר טווח ולא תמיד יוצרים קשר אמיתי בין התורם לבין המיזם הנתרם. כאשר מדברים על עסק חברתי, המימון מאפשר שותפות אמיתית תוך השקעה ארוכת טווח ואמונה כנה ברעיון שבבסיס העסק.

אמנם מימון ראשוני משמש בבניית העסק , אולם אותו עסק ייצור רווחים והכנסות, בסופו של דבר.

ניתן לומר שהמשאבים הכספיים שהושקעו במיזם ישובו אל המשקיע ויאפשרו לו להקים ולממן עסקים חברתיים נוספים.

דרך זו מאפשרת הקמה של עסקים רבים בפריפריה ויצירת מקומות עבודה לקהלים בעלי צרכים מיוחדים (בעלי מוגבלויות, משפחות חד הוריות ועוד).

ציוד משרדי? מה הקשר לעסק חברתי??

הקשר בין ציוד משרדי לבין עסק חברתי אינו תמיד ברור, כיוון שלא מדובר בקשר טריוויאלי. בהמשך המאמר ננסה לסייע ולהסביר לכם אודות הקשר הזה.

עסק חברתי, כמו כל עסק, זקוק לציוד משרדי על מנת לאפשר פעילות שוטפת. מובן שעסק א' שונה מעסק ב', וכך גם הציוד המשרדי המתאים לראשון לא בהכרח יתאים לשני – ולהפך.

כאשר אתם מנהלים עסק חברתי או לא, אתם זקוקים לציוד משרדי והדרך הטובה ביותר להשיג ציוד כזה היא על-ידי רכישה מרוכזת ממספר קטן של ספקים. אפשר לעשות זאת באמצעות האינטרנט ולהשיג ציוד משרדי בעלויות נמוכות ובתוספת שירות נוח ומהיר שיחסוך לכם התרוצצות מיותרת.

איך בכלל מתחילים להתעסק עם ציוד משרדי?

איך מתחילים? פשוט מתחילים מהצעד הראשון. ראשית, הקדישו תקציב המיועד לציוד המשרד. תוכלו לחפש (וגם למצוא) חנויות מקוונות (אינטרנטיות) שתצענה לכם את המוצרים להם אתם זקוקים. אל תרכשו ציוד בו לא תעשו שימוש, שבסופו של דבר יעלה שכבות עבות של אבק ולא ישמשו אתכם ובסוף פשוט ילכו לפח (או ייתרמו לארגון חברתי). דאגו לעמוד בתקציב שנקבע מבעוד מועד.

איך לומדים על ציוד משרדי של עסק חברתי?

דרך טובה להתחיל היא להעיף מבט במחירונים של ציוד משרדי על מנת שתהיה לכם הערכה סבירה לגבי מחירים ממוצעים בשוק הציוד המשרדי. נסו לאתר את החנות המתאימה ביותר, דרכה תוכלו לרכוש את הכמות הרבה ביותר של מוצרים, שכן כך תוכלו לסגור עסקה במחיר משתלם.

במידה שהעסק שלכם צורך כמות גדולה של ניירת, דאגו לציוד העוסק בתחזוקת ניירת; ייתכן שיהיה צורך למקם מגרסת נייר. באם אתם אוהבים באמת את כדור הארץ, עדיף שתצמצמו את השימוש בנייר במשרד ושבמקום זאת תגדילו את השימוש בדיגיטל. כך תסייעו בהפחתה של כריתת עצים רבים המיועדים לתעשיית הנייר האיומה.

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?