שיווק דיגיטלי – מהם השירותים שיכולים להיות בדיגיטל? הסבר על כל אחד מהם

שיווק דיגיטלי הפך להיות הכלי המרכזי של עסקים וחברות רבים ועבר שינויים דרמטיים במהלך השנים האחרונות. אם בעבר האינטרנט היה משמש לדברים מאוד מסוימים, טלפון נייד היה פשוט מאוד ולא הטלפון החכם והמתקדם שאנו מכירים היום, המדיות השיווקיות היו בעיקר דרך טלוויזיה, עיתונות, מגזינים, שלטי חוצות  וכדומה.

 

מה זה בדיוק שיווק דיגיטלי ואילו שירותים קיימים בדיגיטל

שיווק דיגיטלי, הנקרא גם שיווק באינטרנט, היא דרך שיווקית המתמקדת בערוצים דיגיטליים שונים כמו אפליקציות, אינטרנט, שלטי חוצות דיגיטליים ועוד. מטרתו היא לחשוף את המוצר או השירות הרלוונטי בפני קהל היעד באפיקים הדיגיטליים בהם הוא משתמש ושם הוא נמצא, ולכן שיטות וכלים רבים מעולם השיווק הפיסי עברו שינויים והתאמות לעולם הדיגיטלי. זוהי נישה שתפסה מקום מכובד ומשמעותי בשנים האחרונות שכן המדיה הדיגיטלית הופכת להיות המדיה המרכזית בחיים של מרבית האנשים בעולם המערבי בעיקר. כתוצאה מכך התפתחו שירותים שונים הנותנים מענה לשיווק דיגיטלי נכון, מקצועי ומוצלח. בין השירותים השונים לשיווק בדיגיטל אפשר למצוא קידום אתרים אורגני, ניהול רשתות חברתיות, מכירות באינטרנט ועוד.

 

קידום אתרים אורגני, מה זה השירות הזה

שיווק דיגיטלי הוא עולם ומלואו והכלים והשיטות בהם נעזרים שונה מהותית מעולם השיווק הישן והמוכר. למשל, אחד מהכלים בהם משתמשים רבות הוא קידום אתרים אורגני, שהמשמעות שלו זה ביצוע פעולות שונות אשר מגדילות את התנועה לאתר מסוים מה שגורם לכך שכאשר אנשים מחפשים אתר מסוים או מילות מפתח מסוימות במנוע החיפוש אותו אתר שמקודם באופן אורגני יופיע להם בין התוצאות הראשונות, מה שיגדיל את הסיכוי שלקוח יכנס לאותו אתר ואף יקנה את השירות או המוצר המוצע באתר. נושא של קידום אתרים אורגני נעשה למשל על ידי כתיבה של מאמרים ותוכן, חלקם מועלים לאתר עצמו וחלקם מפוזרים באתרים שונים ברשת כאשר שתול בהם קישור לאתר אותו רוצים לקדם.

 

שיווק בדיגיטל על ידי שימוש ברשתות חברתיות ואפליקציות

עוד דרך לשירות דיגיטלי זה נוכחות ברשתות חברתיות שונות כמו פייסבוק או אינסטגרם למשל, או ערוץ יוטיוב, אפליקציית טיק טוק ועוד. למעשה שימוש באותן רשתות חברתיות ואפליקציות צריך להיות מותאם ונכון לקהל היעד שכן לא כל קהל יעד נמצא בכל אחד מהם, למשל אם קהל היעד הוא בני נוער נכון יותר להיות באינסטגרם או טיק טוק למשל בעוד שלקהל מבוגר יותר פייסבוק הוא המקום בו הם נמצאים לרוב. כדאי להיעזר באנשי מקצוע אשר יודעים להתאים את קהל היעד אליו מכוונים והיכן הוא נמצא כדי שהשיווק אכן יהיה אפקטיבי. חשוב מאוד לזכור ששיווק בין אם הוא דיגיטלי ובין אם הוא פיסי הוא משהו שלוקח זמן, מדובר על ריצה למרחקים ארוכים ולא לריצת ספרינט, דרושה סבלנות.

קראו גם: שיטות פופולאריות לשיווק דיגיטלי

 

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?