שיווק שותפים Affiliate מרקטינג אפיליאציה עד הסוף

שיווק שותפים Affiliate – שיווק שותפים או במילים אחרות אפיליאייטס, זו שיטת שיווק עתיקת יומין מאז היוולדה של רשת האינטרנט. למרות שבעשור האחרון במיוחד שיטה זו עברה שינוי מהותי, היא עדיין מצליחה להוכיח את עצמה כיעילה פעם אחר פעם, כאשר העיקרון מאחוריה עומד על כמה צעדים פשוטים:

  • מציאת שירות או מוצר אותו ניתן לשווק יחד עם עוד ועוד שותפים המעוניינים בכך.
  • אותו משווק מקשר לשירות המשווק במגוון הפלטפורמות הקיימות, אתר אינטרנט, דף נחיתה, עמוד או סרטון ברשתות חברתיות וכדומה.
  • כאשר אותו שותף משווק מקבל ליד, הוא מקבל עמלה מתוך אותה ה״מכירה״ או ההצלחה של שיווק המוצר.

חשוב לדעת שישנן תוכניות שיווק שותפים ישירות וישנן כאלו שהן עקיפות המתבצעות דרך תיווך, כאשר היתרון בחברה כזו היא האפשרות לשווק כמה מוצרים בו זמנית ולהפוך לחברה גדולה ודינאמית שמגדילה את הרווחים שלה על ידי הניצול המקסימלי של שטח הפרסום באתר שלהם, תוך האפשרות לפנות לקהל יעד רחב יותר.

לאוהבי הוידאו ראו הסבר בסרטון הבא:

בוידאו הבא תוכלו לקבל תשובות לכל השאלות שלכם (טוב אולי רק למרבית השאלות)

  1. מה זה תוכנית שותפים?
  2. למה לעשות תוכנית שותפים? (רמז-עלות נמוכה וקל למדוד)
  3. איך תוכנית שותפים אפיליאייטס עובדת?
  4. כמה כסף אפשר להרוויח מתוכנית השותפים

 

שיווק שותפים ישיר

שיווק שותפים ישיר מתכוון לקבלת עמלת מכירה של הפצה ישירה של אותה חברה ולא דרך חברה שמתווכת.

לרוב, חברות שעדיין לא גיבשו אסטרטגיית מכירה, לא ישתמשו בשיווק שותפים ישיר ואולי אפילו לא יהיו להם אפיליאייטס (affiliate Marketing). עם זאת, כשמדובר בחברות גדולות, קרוב לוודאי שכבר יש להם תוכנית שיווק שותפים מובנית ואסטרטגיית שיווק המוצר או השירות שהם מציעים דרך אפיליאייטס משלהם, כאשר שיווק שותפים ישיר קיים במגוון תחומים וחברות.

ההבדל בין ההבדל בין Affiliate Marketing לבין פלטפורמות MarketPlace למסחר:

בין אם אתם בעניין של שיווק דיגיטלי או לא, קרוב לוודאי שמתישהו בשנים האחרונות כבר הספקתם לשמוע על ישראלים שהפכו לבעלי עסק מכירות באמזון, איביי ודומיהן, והם מרוויחים מזה המון. רובם לא נחשבים כשותפים באמזון אלא שהם מוכרים רגילים בתוך זירת המכירות הנקראת מרקטפלייס, שאותה ניתן למצוא במגוון פלטפורמות כמו גם בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות.

הסיבה לכך היא כי אותו משווק הוא בעצם השותף היחיד בעסק והמשווק הבלעדי, ללא הצורך לשיווק כנגד עמלת מכירה. הוא זה שמנהל את ההזמנות, שילוח המוצרים והאחסנה, גם אם היא וירטואלית, תוך כדי שהוא משלם לאתר על שטח הפרסום למוצרים שלו, לצד הרווח על המוצרים הנמכרים עצמם.

מכאן ניתן להבין כי הפוטנציאל המכירתי הוא גדול יותר כשמדובר בזירת מכירות באינטרנט, אך כך גם הסיכוי לסגירת מכירות מהירה יותר. כשמדובר בשיווק שותפים, קיימת הריזיקה שלא נצליח לשווק לעוד שותפים להצטרף אלינו ואז לקבל את העמלה הרצויה ולהרוויח.

איך להיכנס לשיווק שותפים

חשוב להבין שהעיקרון הוא יחסית פשוט- עליכם לקשר אל אתר חברת האפיליאייטס שתציג את תוכנית שיווק שותפים, כאשר הקישור הזה יכלול לרוב תמונה עם הסבר או סרטון הסבר של הכניסה לעולם הזה שאתם נמצאים בו. מדובר בקישור אינדיבידואלי לאותו משווק ששלח אותו כך שברגע שיש ליד, המערכת תדע לזהות שעליו לקבל את העמלה על ההצלחה.

בחרו בנושא שתרצו לקדם בשיווק שותפים

כאמור, שיווק שותפים מתכוון למכירת שירות או מוצר וחשיפתו לעוד שותפים כלקוחות פוטנציאליים. אך כמו בכל דבר שתעשו לאורך זמן- אם זה לא משהו שמעניין אתכם ואתם אוהבים, זה עלול לשעמם אתכם, לכן מומלץ בהחלט לבחור תחום שאתם אוהבים על מנת לייעל ולהצליח יותר בתהליך. חשוב להבין כי שיווק שותפים הינו תהליך ארוך ועשוי לקחת זמן.

התחשבו בגורמים חשובים כמו תחרות בתחום הנבחר, גובה העמלות כשיקול לכדאיות השיווק ספציפית בתחום שבחרתם, כמו גם בחינה של התנאים האחרים של תוכנית שיווק שותפים שאתם מעוניינים בה.

באילו פלטפורמות יכולים אפיליאייטס להשתמש?

תחילה, ביכולתכם להרים אתר או עמוד נחיתה בודדות שיפרט בדרך מרשימה לגבי המוצר או השירות אותו אתם משווקים, ויקדם את התוכן הזה לעוד שותפים פוטנציאליים. את אותו האתר או העמוד ביכולתכם לקדם על ידי שיטות כמו קידום אורגני במנוע החיפוש של גוגל, מה שנקרה גם SEO או קידום ממומן בגוגל ורשתות חברתיות. בנוסף, יש לציין כי לא די אך ורק בהקמת העמוד או האתר אלא שהקידום כאמור יעזור לכם לגשת ולחשוף את עצמכם ליותר ויותר לקוחות ברחבי הרשת.

כאשר האתר שלכם כבר מביא תנועה בתוכו ויש כניסות מספקות לפחות ברמה התחלתית, תוכלו לחשב על ניצול השטח הפרסומי באתר כמו הטמעת מאמרים ופרסומות, אשר דרכם תכלול קדם קישור של אפיליאציה גם כן.

כמו כן, תוכלו לעסוק בתחום גם ללא אתר, כאשר עליכם בעצם להתמקד ברשתות חברתיות והחשיפה ללקוחות ושותפים פוטנציאליים דרכן. חשוב לציין שבשנים האחרונות הרשתיות החברתיות הפכו לפופולריות מאוד בקרב אפיליאייטס (Affiliate Marketing), וזה עובד בעיקר על מודעות ממומנות על ידי פילוח מדויק של קהל היעד המתאים.

טיפים נוספים

אחד הטיפים החשובים ביותר הוא לזכור לא להספים! אנשים שונאים הודעות ספאם וזה גורם לרובם לסלוד מהקריאה של התוכן באופן מיידי כאשר הם מרגישים מוצפים. כמו כן, זה עלול לסכן את החשבון שלכם ברשתות החברתיות כאשר המערכת שלהם מזהה את ההצפות.

כמו כן, תמיד עדיף לתת גילוי נאות, בייחוד כשאתם עושים שימוש בקישורים של שיווק שותפים מחברה אחרת, וליידע את הקהל שלכם בכך. זה מייצר אמינות וחוויה טובה ואף מגדיל את הרצון והסקרנות להצטרף אליכם.

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?