הנכונות לבנות עסק

הנכונות לבנות עסק

המדיה מלאה בראיונות עם יזמים צעירים שהתחילו מעסק קטן והפכו למיליונרים, מה שנותן לרבים מוטיבציה להתחיל לראות קצת קדימה ולבנות "בייבי" קטן משלהם. במאמר זה נסביר כיצד להתחיל לבנות עסק מאפס ומהם הדברים שכדאי לכם לשים לב אליהם בעת בניית עסק חדש.

מוטיבציה

ברגע שאתם צופים בראיון עם מיליונר טרי או רואים כתבה על בעל עסק מצליח, אתם מתמלאים במוטיבציה – עם זאת, ברוב המקרים, מוטיבציה זו אינה מחזיקה מעמד זמן רב וכבר לאחר כמה שעות אתם שוכחים מהראיון שצפיתם בו ממשיכים בחיי השגרה. על מנת להתמלא במוטיבציה, עליכם להבין למה אתם רוצים לבנות עסק, מהיכן נובע הרצון והדרך הכי טובה לעשות זאת, היא לקחת דף ריק ולרשום עליו את כל הסיבות בגללן אתם רוצים לפתוח עסק. כך תבינו מהם המניעים האמתיים שלכם. בחלק גדול מהמקרים, האנשים מעוניינים להיות "הבוס של עצמם" או לקדם רעיון כלשהו שחשבו עליו כבר מזמן. אז תקחו לעצמכם כמה שעות ותבנו רשימה עם כל הסיבות שעולות לכם לראש.

בניית עסק – שלב 2

לאחר שבניתם רשימה עם כל הסיבות הרלוונטיות, כעת קחו דף נוסף ורשמו עליו את השלבים הראשונים – דרכים כיצד תוכלו להגיע אל היעד שלכם. לדוגמה, אם אתם עובדים כרגע כשכירים ומעוניינים להקים מרפאה וטרינרית, תצטרכו, ככל הנראה, הון עצמי. רשמו על דף כמה כסף נראה לכם שתצטרכו, היכן תוכלו להרוויח אותו, היכן ניתן לפתוח מרפאה, האם יש לכם מקום מוכן שניתן להשתמש בו או שתצטרכו לשלם עבור השכירות וכו'. זוהי, בעצם, תוכנית עסקית קטנה שבאמצעותה אתם בונים לעצמכם בראש תמונה עבור בניית עסק חדש.

בניית עסק – שלב 3

כעת, אחרי שיש לכם תוכנית, כל שעליכם לעשות, הוא להתחיל לבצע אותה.

ברגע שתרשמו את כל הדברים הללו בצורה מסודרת על דף (או מחשב), יהיה בכם מספיק מוטיבציה להתחיל בפעולות ולא רק לחלום על בניית עסק.

בניית עסק – שלב 4

אחד הדברים שחשוב לשים לב אליהם ברגע שהחלטתם לפתוח עסק, הוא הנושא הביורוקרטי. עליכם להחליט איזה סוג עסק כדאי לרשום – עוסק פטור, מורשה או בע"מ ולפתוח תיק במס הכנסה ומע"מ. ניתן לעשות פעולות אלה לבד, אך אם אתם חדשים בתחום, אנו ממליצים להיעזר באיש מקצוע על מנת לא לעשות טעויות שאחר כך יעלו לכם ביוקר.

אנו מאחלים לכם המון הצלחה בבניית עסק חדש!

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?