כיצד לפתוח עסק חדש

כיצד לפתוח עסק חדש?

כיצד לפתוח עסק חדש – כל התחלה חדשה היא קשה ומלאה בחששות – זו הסיבה לכך שיזמים מתחילים חוששים לעשות את הצעד הראשון ולפתוח עסק חדש. שאלות רבות עולות בראשיהם, כיצד ינהלו את העסק? איך ימצאו עובדים? איפה ישכירו משרד? במאמר זה ננסה לענות על כל השאלות שמטרידות יזמים צעירים רבים.

פתיחת עסק חדש – הצעד הראשון

כאשר מדובר על צעד "לא פורמלי", קצת קשה להגדיר את השלב המדויק שנחשב ל"צעד ראשון", זה יכול להיות רעיון ראשוני או אפילו רק מחשבה על פתיחת העסק. מבחינה פורמלית, הינכם נחשבים לעצמאים מבחינת המדינה, בשלב שבו הודעתם על כך לרשויות.

ברגע שיש לכם רעיון לעסק, השלב הראשון הוא להגיע למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי ולהודיע על הסטטוס החדש שלכם. ניתן לעשות זאת באופן עצמאי או להיעזר ברואה חשבון.

קיימות מספר אפשרויות:

  • עוסק פטור – עסק שמגלגל פחות מ90 אלף ש"ח בשנה והיתרון העיקרי שלו בכך שאינו משלם מע"מ. מה שנותן לעסק זה את האופציה להציע ללקוחות שלו, מחירים זולים יותר משאר המתחרים. עם זאת, שימו לב כי לא כל בעל מקצוע יכול לרשום את עצמו כעוסק פטור, לדוגמה, טכנאי מחשבים ועורכי דין אינם יכולים להרשם בסטטוס. את רשימת המקצועות המלאה ניתן למצוא באתר של הרשויות.
  • עוסק מורשה – עסק חדש שההכנסות שלו יהיו מעל 90 אלף ש"ח בחודש, חייב להרשם כעסק מורשה.
  • חברה בע"מ – חברה, בה יש הפרדה ברורה בין האנשים שמנהלים את העסק לבין החברה עצמה.

הקמה וניהול העסק

לאחר שהצהרתם לרשויות המס על הקמת עסק חדש, השלב הבא, הוא ההקמה וניהול העסק. על מנת לחשב את הצעדים הבאים שלכם בצורה הטובה ביותר, עליכם לרשום תוכנית עסקית מסודרת, בה תפרטו תאריכים וצעדים מדויקים שעליכם לקחת על מנת להביא את העסק להצלחה.

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?