מתי תזדקקו לשירותיו של עורך דין נזיקין?

דיני הנזיקין הם רבים ומגוונים, ורבים מאיתנו עשויים למצוא עצמם נתבעים או תובעים. כשצריך את הסיוע של עורך דין, בדרך כלל כבר מדובר בתיק שעומד להגיע לכותלי בית המשפט. אבל במקרים מסוימים, עורך הדין יוכל לפתור את סכסוך הנזיקין גם מחוץ לכותלי בית המשפט. בואו נדבר נזיקין, עו"ד נזיקין ומה שבין לבין.

עורכי דין בתחום הנזיקין מספקים סיוע משפטי במקרים בהם מתבצעת רשלנות רפואית, כמו גם במקרים בהם נגרמים נזקים לדירות ורכבים או רכוש. יחד עם זאת, עו"ד נזיקין יעסוק גם במקרים של תאונות דרכים, תאונות עבודה ועוד. בין אם אתם צריכים עורך דין נזיקין למטרת תביעה משפטית, או שמא אתם תרים אחר עו"ד נזיקין בכדי לבסס הגנה משפטית, השורות הבאות עבורכם. נתחיל עם הנושא של סוגי תביעות בתחום של נזיקין, הנה מידע שכדאי להכיר.

למי אני פונה אם נגרם לי נזק רפואי בעקבות רשלנות רפואית?

אם חלילה נגרם לאדם נזק רפואי כתוצאה מרשלנות רפואית, חשוב לזכור כי ניתן לתבוע רופאים, בתי חולים, קופות חולים וגם את משרד הבריאות. בפועל, חלק מעורכי הדין כלל לא מייצגים את הגורמים הנ"ל, אלא רק את התובעים בלבד.

במידה שנגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, תוכלו לאתר בקלות את עורך דינכם דרך האינטרנט. אבל יחד עם זאת, תהיינה לכם גם את האפשרות של איתור עורך דין על פי המלצות ממכרים ובני משפחה. כנראה שהאופציה השנייה תהיה עדיפה יותר על רוב האנשים.

כיצד בית המשפט קובע רשלנות או גרימת נזק?

על פי חובת זהירות המוטלת על המזיק כלפי הניזוק, בית המפשט למעשה בודק האם המזיק התנהל בצורה שחורגת מהתנהגות האדם הסביר וגרם לנזק. במידה שכן, הרי שאותו אדם ייחשב על פי בית המשפט לרשלן. וכאן חשוב לציין ולהסתייג, בבתי המשפט תמיד ידונו גם בקשר הסיבתי, בהתרשלות המזיק, התנהלות הניזוק בסיטואציה ועוד.

במילים אחרות, התהליך המשפטי יהיה בדרך כלל מורכב ואפילו ארוך. עד כמה ארוך? כל עורך דין נזיקין יגיד לכם שהתהליכים האלו יכולים להימשך חודשים ועד שנים ארוכות. המסקנה היא, שיהיה כדאי להתחיל לפעול משפטית כמה שיותר בהקדם וכמה שיותר בסמוך למקרה הנזק או הרשלנות.

דיני נזיקין – האם אפשר לפתור סכסוך נזיקין מחוץ לכותלי בית המשפט?

אכן ניתן ואפשרי לפתור סכסוכי נזיקין מחוץ לכותלי בית המשפט. מעבר לכך שבית המשפט יעדיף שתפתרו את הסכסוך מחוצה לו, חשוב לזכור גם שפתרון הסכסוך מחוץ לבית המשפט יחסוך לא מעט כאבי ראש, בזבוז אנרגיה ומשאבים.

בכדי לפתור את סכסוך הנזיקין מחוץ לבית המשפט, עורך דין נזיקין יחל בתהליך הנקרא גישור. וכאן חשוב לציין, לא כל עוד נזיקין עוסק גם בגישור. לא פעם, יהיה צורך לאתר עורך מגשר חיצוני בכדי לנהל את ניסיון פתרון הסכסוך בין הצדדים.

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?