פתיחת סתימות ביוב

רבים יסכימו כי פתיחת סתימות היא ככל הנראה מהעבודות המלוכלכות ביותר הקיימות בשוק של ימינו – שכן מדובר בעבודה שלא כל אחד מעוניין (או רוצה) לבצע.
כאשר מופיע סתימה בדירה, האינסטלטור הוא האדם אותו תרצו להזעיק, אולם האם כל אינסטלטור יוכל להתמודד באמת עם בעיות מהסוג הזה?

סתימת ביוב – קטן על כל אינסטלטור?

כאשר מדובר בסתימה מורכבת, האינסטלטור ישתמש בכלים חיצוניים גדולים יותר כדי לפתוח את הסתימה – ביובית למשל.
ברור שסתימות ביתיות שונות בגודלן והרבה יותר פשוטות לתיקון מאשר סתימות במבנים של מוסדות – כגון בית ספר.

בעוד שבעבר אינסטלטורים נאלצו להיכנס פיזית ממש אל מערכת הביוב הבעייתית כדי לאתר את מקור הבעיה הגורמת לסתימת הביוב ולטפל בה, הרי שכיום גם האינסטלציה צועדת בשביל הטכנולוגי ומסתייעת בכלים מתקדמים לפתיחת סתימות ביוב באופן יעיל הרבה יותר.
השיטה הנפוצה ביותר לפתיחת סתימה בביוב היא בעזרת ביובית – מכונה לפתיחת סתימות בלחץ מים. מכונה זו מבצעת ניקוי יסודי של הצינורות.
אינסטלטור שיודע לתפעל ביובית ידע לטפל בסתימת ביוב מורכבת.

סתימת ביוב בדירה – לרוב במערכת המקלחת-שירותים, ניתנת לטיפול בעזרת מכשיר ידני פשוט לפתיחת סתימת הנקרא "קפיץ לפתיחת סתימות". זהו קפיץ ארוך המושחל דרך הפתחים לצינורות הביוב ומסלקת את הגורם לסתימה, מה שמאפשר את חידוש מעבר המים בצנרת.
גם מכונה לפתיחת סתימות בלחץ מים יכולה להשתמש במקרים מסוים בהם עולה צורך בפתיחת סתימות.

סתימת ביוב – גורמים נפוצים

הצנרת הביתית מחוברת הרי לצנרת מרכזית יותר – למשל צנרת של דירת בניין מחוברת לביוב המרכזי של הבניין. בבניין ישן עשוי להיות מערכת ביוב ישנה שהשלכת פריטים לא מתאימים בה יגרמו לסתימה.
מגבונים לחים היא דוגמא נפוצה לפריט שעשוי בסבירות גבוהה לסתום את השירותים, זאת כיוון שמגבונים אינם מתפרקים בקלות במים כמו נייר טואלט, וממשיכים לזרום למערכת הביוב המרכזית, מה שמוביל לסתימת ביוב בבניין.

אמצעי מוכר לפתיחת סתימות בבית היא סודה קאוסטית – המכילה חומצה המביאה לפירוק הגורמ/ים לסתימה ומאפשר בכך את חידוש מעבר המים בצנרת.
עם זאת, השימוש בחומרים מעין זה הוא מסוכן ביותר, ובעיקר אם ישנה פגיעה באזורי הפה, האף או העין של בני אדם ובעלי חיים. רצוי לצמצם את השימוש בחומר זה למינימום.

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?