תעשיית האלקטרוניקה שלא הכרתם

ישראל היא כידוע אומת הסטארט-אפ, אבל האם ידעתם שלא פחות מכך – היא גם ארץ האלקטרוניקה? תעשיית האלקטרוניקה המתקדמת בישראל פורחת, מייצאת רכיבים לעולם וגם ממציאה חידושים המסעירים את העולם במגוון רחב של תחומים לייצור, תעשייה, רפואה ועוד. מבוא לתעשייה שהיא מקור לגאווה בישראל.

ישראל מתגאה בעשורים האחרונים בקפיצת המדרגה שהיא עושה מבחינה טכנולוגית, ובצדק: על אף גודלה היחסי, היא נחשבת למעצמה עולמית בתחום ההייטק והטכנולוגיה, כאשר כמות הסטארט-אפים פר אוכלוסייה בתוכה היא מהגבוהות ביותר בעולם.

"הראש היהודי ממציא לנו פטנטים" אומר השיר העתיק משנות השישים של המאה הקודמת, ולא ידע עד כמה: ישראל מובילה בעולם בשורה ארוכה של פרמטרים טכנולוגיים והייטקיסטיים, בזכות כושר ההמצאה הישראלי הידוע.

יש המייחסים את כושר ההמצאה הזה לתכונה הישראלית הבסיסית של הטלת ספק בהכל, המובילה למציאת פתרונות לא שגרתיים לבעיות; יש כאלו הנועצים בשירות הצבאי של רבים מהישראלים את כושר ההתמדה והיצירתיות שבפתרונות הטכנולוגיים המקוריים שמומצאים בישראל, על פי הפתגם הצבאי של היחידות המיוחדות: "הקשה הוא השגרה, הבלתי אפשרי – לוקח קצת יותר זמן"; ויש הרואים בהכשרות הטכנולוגיות האיכותיות בישראל את הסיבה.

ככל הנראה, ההצטיינות הטכנולוגית הישראלית הידועה היא שילוב של כל האמור לעיל. אולם לצד היותה של ישראל מעצמת הייטק עולמית, הידעתם כי ישראל היא גם ארץ האלקטרוניקה? תעשיית האלקטרוניקה הישראלית זוכה לשבחים רבים בכל העולם, וביחד עם כושר ההמצאה הטכנולוגי שלנו – היא גם מקור להמצאות חדשות בתחום האלקטרוניקה, התורמות לחידוש פניהם של תחומי תעשייה רבים, בייצור, בתעשייה, ברפואה ובמגוון רחב של סקטורים נוספים.

מעצמה של רכיבי אלקטרוניקה

אחד מתחומי המומחיות של תעשיית האלקטרוניקה הישראלית היא רכיבי אלקטרוניקה. אותם רכיבים הינם אבני הבניין של כל תעשייה אלקטרונית, כאשר מרכז עשייתה היא ייצור שבבים אלקטרוניים ולוחות אלקטרוניים שונים, המאפשרים חיבור ממוחשב של רכיבים במכונות ומכשירים שונים, הן לתעשייה והן לשימוש לקוחות קצה בקרב הציבור הכללי.

מפעלים לא מעטים של רכיבי אלקטרוניקה פזורים ברחבי ישראל, החל מהצפון ועד לדרום, כחלק מתעשיית האלקטרוניקה הפורחת בישראל. מפעלים אלו מייצרים בתנאי ייצור משובחים את אותם רכיבים שאחר כך מסופקים ללקוחות משנה, המייצרים באמצעותם או משלבים אותם במוצרים אלקטרוניים שונים הנמכרים לצרכן.

רכיבים אופטיים

עוד מוצר נדרש במיוחד של תעשיית האלקטרוניקה הישראלית הינו רכיבים אופטיים, הידועים יותר בשמם הלועזי – Optics Components. אלו רכיבים המשמשים בתוך סיבים אופטיים, ומערכות תקשורת אופטיות, המעבירות בתוכן נתונים בקצב גבוה.

מאז הכריזה הממשלה בשנים האחרונות על הנחת תשתיות סיבים אופטיים בכל רחבי המדינה כפרויקט לאומי, יש דרישה גוברת לרכיבים אופטיים, שהינם מרכיב חיוני ומרכזי בסיבים אלו המאפשרים תקשורת אינטרנט גבוהה ואיכותית יותר.

משבר האלקטרוניקה העולמי והברוקרים של רכיבים אלקטרוניים

משבר הקורונה בתחילת העשור השלישי של המאה ה-21 יצר משבר חמור בייצור ואספקת רכיבים אלקטרוניים בעולם, שכן מצד אחד עלתה מאוד הדרישה לרכיבים אלו על רקע עלייתן של מספר טכנולוגיות במקביל, כגון רשתות 5G והנחת רשתות סיבים אופטיים מתקדמים, ומצד שני הגבלות המגיפה הקשו אל האספקה והייצור, במיוחד במזרח הרחוק שהינו ספק הרכיבים העולמי של תעשייה האלקטרוניקה.

במציאות זו מחירי המוצרים וחומרי הגלם זינקו, ובמקביל התפתחה תעשייה מפוקפקת של ברוקרים לרכיבים אלקטרוניים, אשר בחלק מן המקרים גבו מחירים מופקעים וסיפקו סחורה מזוייפת או פגומה.

ספק רכיבים אלקטרוניים

על רקע פעילותם המפוקפקת של ברוקרים של רכיבים אלקטרוניים, נוצר צורך אמיתי בתעשיית האלקטרוניקה בישראל ובעולם למצוא ספק רכיבים אלקטרוניים אמין, המספק מוצרים איכותיים ואינו מגזים במחירים.

נכון, בעת כתיבת שורות אלו ישנו מחסור בחומרי גלם וברכיבים אלקטרוניים בשוק; אולם זוהי לא סיבה לפנות לגורמים מפוקפקים שגם מנצלים את המצב וגם לא מספקים את הסחורה הנכונה. לכן, מומלץ תמיד לבצע בדיקות רקע, לרבות בדיקת המלצות, של כל ספק רכיבים אלקטרוניים עמו בכוונתכם לעבוד.

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?