רעיונות לפתיחת עסק עצמאי

כל עסק קטן ומצליח, בלי קשר למקום בו הוא נמצא, מבוסס על יסוד חשוב במיוחד: הענקת פתרון לבעיית לקוח ומתן מענה ראוי לצרכיו. בעל עסק שיצליח לבצע את שני אלו עתיד לראות את העסק פורח וצומח כלכלית.

במשך ההיסטוריה ישנן שתי סיבות עיקריות שבכללן לקוחות משלמים כסף ורוכשים משהו, בין אם מדובר בשירות או במוצר שהם צריכים – ובכל מקום בעולם, ללא קשר ליבשת או למזג האוויר. לעיתים ישנה בעיה מוגדרת שהם חייבים למצוא לה פתרון; לעיתים ישנו צורך מוגדר, הגיוני או לא – לו הם מחפשים מענה ראוי.

עולה כאן שאלה חשובה במיוחד: מדוע מושקעים כספים רבים כל-כך ביצירה והעצמה של מותגים? האם פרסום תדמיתי הוא חשוב עד כדי כך? התשובה טמונה בהבנת הצרכים הבלתי רציונאליים של הלקוחות – הצורך להשתייך בקבוצה ובחיזוק הביטחון העצמי, שיפור איכות החיים, מציאת זוגיות ועוד.

לפני שמטפלים בכל מה שנאמר בפסקה הקודמת, הרי שיש למצוא תחילה רעיונות לפתיחת עסק עצמאי, וכאלו יש המון; "היכן הם נמצאים?", אתם בוודאי שואלים. ובכן – הם נמצאים בתוככם – בכור מחצבתכם. עסקים באינטרנט הם אחד הסוגים הפופולאריים של עסקים בימינו, אולם אינם מתאימים לכל אחד – אלא רק לאלו שאינם מפחדים ממחשבים וטכנולוגיה (טכנופובים); מספרם של אלו הולך וקטן עם השנים, מאחר שהדורות החדשים כבר נולדים אל תוך הטכנולוגיה ומפגינים חשש הולך ופוחת ממנה.

תחום השיווק ברחבי העולם עוסק בהבאת אנשים, שהם לקוחות פוטנציאליים בעלי צורך מוגדר או בעיה מוגדרת – המחפשים את הפתרון לבעיה שלהם, בין אם מדובר בידע, מוצר או שירות כלשהו. לקוח מרוצה סביר שגם ימליץ עליכם לחבר מרעיו ולעמיתיו בעבודה ואולי אף לבני משפחתו הקרובים או הרחוקים.

בעל עסק מצליח הוא כזה שבמהות שלו יודע להקשיב באופן מוחלט לצרכי לקוחותיו ולבעיותיהם – שהרי כל אחד רוצה שיקשיבו לו ושיבינו אותו; כאשר אתם מצליחים לעשות את זה, הרי שמצאתם את הדרך אל ליבם של לקוחות, וכאשר מצאתם אותה – מצאתם למעשה גם את הדרך לכספם ולשיפור מצבכם הכלכלי בכמה וכמה מדרגות משמעותיות.

לחצו כאן לדף הראשי של פורטל העסקים

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?