מחסן לוגיסטי ליצרנים

יצרנים בכל תחומי התעשייה הקלה והכבדה זקוקים למחסנים לוגיסטיים שיאפשרו להם לגשת בקלות לציוד, לסחורה, למלאי ולכלים.

במאמר הבא נסביר ממה מורכב מחסן כזה ואיך בוחרים עבורו פתרונות מידוף אידיאליים

מחסן לוגיסטי נועד על מנת לספק פתרון אחסון יעיל ליצרנים. אפשר להשתמש בו כדי לאחסן מלאי, חומרי גלם וציוד וניתן גם לתכנן אותו כך שיהיו בו פתרונות מידוף שמקלים על השינוע ועל השרשרת הלוגיסטית. בגלל שיצרנים בכל תחומי התעשייה הקלה והכבדה זקוקים לפחות למחסן לוגיסטי אחד, יש גם המון סולמות טלסקופיים וסוגי אביזרים לבחור מתוכם.

יצרנים שזקוקים למחסן לוגיסטי חייבים לתכנן אותו נכון. קודם כל מביאים בחשבון את המידות של המחסן, לאחר מכן מחליטים איפה לשים את המדפים ואז בודקים האם ניתן להיכנס ולצאת בקלות עם ציוד או מלאי חדש. בנוסף, רצוי לערב בעלי מקצוע שיכולים להסתכל על המחסן מבחוץ ולהצביע על טעויות בתכנון האדריכלי שלו.

מחסן לוגיסטי ליצרנים

המאפיינים המיוחדים של מחסן לוגיסטי ליצרנים מחייבים תכנון מוקפד עד לפרט הקטן ביותר. גם אם היצרנים מסיימים למשל תהליך של בניית אתר מכירה באינטרנט ומעדיפים להעביר את הפעילות שלהם למרחב המקוון, זה לא מבטל את הצורך שלהם במחסן – אלא להפך.

דווקא מכירה אונליין מחדדת את החשיבות של מחסן לוגיסטי גדול, עם סולמות טלסקופיים נגישים ועם כמה שיותר פתרונות מידוף שיכולים להקל על השרשרת הלוגיסטית. כאשר הציוד במחסן נגיש ונוח לצאת או להיכנס ממנו, זה אומר שהיצרנים יעבירו את המוצרים שלהם ללקוחות הקצה בצורה מהירה, יעילה ומשתלמת יותר. 

בחירת מידוף למחסן

אחד הדברים שיכולים להקל על תכנון נכון של מחסן לוגיסטי הוא המידוף. בשביל לבחור מידוף למחסן, מביאים בחשבון את הפרמטרים הבאים:

  1. סוג הציוד שרוצים לאחסן – יש הבדל בין מדפים שמיועדים לציוד כבד לבין מדפים שעליהם מאחסנים רק מלאי של ציוד משרדי או פרטים קטנים יחסית. בשביל לשמור על הבטיחות, בודקים מראש מה העומס המותר על המדפים.
  2. מדפים מודולאריים או קבועים – אפשר לבחור בין מחסן לוגיסטי עם מדפים מודולאריים או קבועים. כאשר המדפים מודולאריים, זה אומר שניתן לשנות את המיקום ואת המבנה שלהם לפי צרכים מעודכנים של היצרנים.
  3. תקציב – פתרונות מידוף בוחרים גם לפי התקציב. לכל יצרן תקציב אחר, אז כדאי להתייחס אליו ככלי לסינון בין האפשרויות שעל הפרק. 

שירותי אחסנה והפצה

השלב האחרון בתכנון מחסן לוגיסטי ליצרנים הוא לחשוב על ההשפעה שלו על שירותי ההפצה. בעוד האחסנה מבוססת לדוגמא על סולמות טלסקופיים שמתופעלים על ידי העובדים, ההפצה כבר דורשת שיתוף פעולה עם מי שמובילים את המלאי, הציוד או חומרי הגלם. 

בהקשר הזה, ההמלצה היא לבחור שירותי אחסנה והפצה מוכחים שיודעים לעבוד עם סוגים שונים של סולמות טלסקופיים ולתפעל אותם לשביעות הרצון של כל הגורמים בתהליך הלוגיסטי. 

אולי יעניין אותך גם
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

בניית אתר תדמית הוא הבסיס לכל הליך שיווק ופרסום במרחב הדיגיטלי, האינטרנט הוא כלי התקשורת הטוב ביותר כיום להגיע עמו לקהל הרחב ולנסות לגייס לקוחות