שיטות להנהלת החשבון העסקי בצורה תקינה

שיטות להנהלת החשבון העסקי בצורה תקינה

אחד הדברים שהאנשים הכי מתקשים בהם בשלבים ראשונים של פתיחת עסק, הוא עניין ניהול החשבון העסקי. למרות כמות המאמרים וההסברים הגדולה שקיימת באינטרנט, הנושא עדיין מעורפל וקשה להבנה. במאמר זה החלטנו לכתוב עבורכם שלבים פשוטים וברורים לניהול החשבון העסקי בצורה תקינה.

ניהול חשבון עסקי – שלב 1

לפני שנדבר על עצות לגבי ניהול חשבון עסקי, חשוב להבין את ההפרדה בין חשבון זה לחשבון פרטי.

חלק גדול מבעלי עסקים מתחילים, מנהלים את ההוצאות וההכנסות שלהם מהעסק יחד עם החשבון הפרטי שלהם. חלק מהם מציינים כי אינם רואים סיבה לפתוח חשבון עסקי ולעקוב אחר שני חשבונות שונים.

למרות ששיטה זו "עובדת" והכסף שאתם מרוויחים מהעסק ממשיך להיכנס לחשבון, חשוב מאוד להפריד בין ההוצאות הפרטיות להוצאות העסקיות.

ברגע שאתם קונים משהו בשביל העסק, לדוגמה, ציוד כלשהו או כיבוד עבור ערב גיבוש עובדים. בגין הוצאות אלו הנכם זכאים להחזר מע"מ, כאשר ההוצאות הפרטיות שלכם אינן רלוונטיות. כמו כן, אם הנכם עובדים כשכירים בנוסף לעסק העצמאי, ישנה משכורת שנכנסת אליכם לחשבון מדי חודש. ברגע שאתם מנהלים את שני החשבונות (עסקי ופרטי) יחד, הדבר יוצא בלבול וקושי לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות של העסק. לכן, אנו ממליצים להפריד בין החשבונות ובנוסף לכך לבנות טבלת אקסל שתאפשר לכם לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות של העסק בצורה מסודרת.

ברגע שתעשו דבר פשוט זה, תוכלו להבין היכן הצדדים החלשים של העסק – איפה אתם מבזבזים יותר ויכולים לחסוך ואיפה כדאי "לתת פוש" ולנסות לקדם את העסק.

ניהול חשבון עסקי – שלב 2

אחרי שהבנתם עד כמה חשוב להפריד בין ההוצאות האישיות לעסקיות ובניתם טבלת אקסל מסודרת, השלב השני, הוא ללמוד להשתמש בה בצורה היעילה ביותר.

באמצעות חישובים ונוסחאות פשוטות באקסל, תוכלו להפוך את ניהול החשבון העסקי לדבר פשוט, קל ונעים. כל שעליכם לעשות, הוא ליצור טבלה של הוצאות ולהשתמש בנוסחה של חישוב סה"כ. השאירו משבצות ריקות והרגילו את עצמכם למלא משבצות אלו בכל פעם שתרכשו משהו עבור העסק. כך ברגע שרכשתם ציוד חדש לעסק, באופן אוטומטי הוספתם את ההוצאה בטבלת האקסל והתוכנה חישבה עבורכם את הכל.

כמובן שאת אותו הדבר חשוב לעשות עם ההכנסות של העסק ולאחר מכן להשוות בין ההוצאות להכנסות.

כמו שאתם רואים, ניהול חשבון עסקי הוא לא דבר קשה במידה ויודעים לעשות זאת בצורה נכונה.

לחצו כאן לפרטים אודות קורס ניהול עסק עצמאי

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?