איך פותחים עוסק זעיר

יוקר המחיה בארץ גורם לאנשים רבים לשאוף ליצור הכנסה נוספת. עסוק צנוע עם רווחים קטנים מצריך הנפקת תעודת עוסק זעיר. אז איך פותחים עוסק זעיר?

נתחיל בכך שנזכיר שעוסק זעיר זהו שמו הישן של עוסק פטור – ובשם זה הוא ידוע כיום. עניין הפרשת ביטוחים ופנסיה זר לאנשים רבים, שיכולים להיעזר בגורמים מוסמכים כדי להסתדר, אולם זה לא תמיד מתרחש. על אף האמור, אנו יודעים שיש לשים לב לנושאים אלו, פן ניקלע למצבים עגומים כמו הוצאה לפועל.

עוסק פטור זהו אדם שפתח עסק קטן עצמאי שאינו קשור להכנסתם העיקרית, בו הוא מצהיר כי הוא מרוויח סכום כלשהו הקטן מרף העומד על כ-100,000 שקלים בשנה, ועקב כך הם פטורים למעשה מתשלום מיסים.

לאור יוקר המחייה והקושי במדינתנו הנאורה והקטנה, רבים מחליטים לנסות את מזלם בעיסוקים שונים ולהשלים בעזרתם את ההכנסה. על-מנת להנפיק תעודת עוסק פטור, עליכם לגשת למשרדי מע"מ ולהצהיר על החברה שפתחתם (עם השם שהענקתם לה). אחר כך עליכם לגשם לסניף מס הכנסה הקרוב אליכם ולבקש לקבל תעודת פטור ממס. לאחר מכן תוכלו לסגור את העניין מול המוסד לביטוח לאומי ולדעת כמה מס יש לשלם בהתאם להכנסתכם מהעסק הקטן.

תהליך רישום כעוסק פטור

ישנו הליך חשוב מול גורמים בירוקרטים שצוינו לעיל, שעשוי להיות מתסכל ולהימשך זמן רב. ידוע לכל שמשרדים ממשלתיים עמוסים בעבודה ופתוחים שעות מעטות ביום (ויש ימים שאינם פתוחים כלל). תקלות שעשויות להתרחש, קשורות בין השאר גם למעבר חומרים בין המשרדים בערים השונות, הצהרות שגויות לביטוח הלאומי ועוד.

פתיחת עוסק פטור היא לא יותר מהליך בירוקרטי מתמשך, אולם בתום תהליך זה, מבינים כיצד ניתן להתנהל בחוכמה, ולהתחיל להשלים את ההכנסה באופנים שונים ומגוונים, בין אם מדובר במכירת פריטי אומנות, תרגוםף ניהול עמודי אינסטגרם ופייסבוק או מכירת כריכים ושתייה בחוצות העיר. דרכים רבות קיימות לייצור כסף באופן עצמאי – אולם יש לפתוח את העיניים, את הראש, את הלב ולעיתים גם את הכיס; אלו שיצליחו לעשות זאת, ייתכן שיצליחו עם העסק העצמאי ויוכלו לעזוב את מקום עבודתם העיקרי.

לחצו כאן לפרטים נוספים אודות דרכים פרקטיות להצלחה של עסק

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?