בניית דק לבריכה

איזה כיף, החלום שלכם התגשם סוף סוף, אחרי כל כך הרבה שנים וכמיהה הלכתם על זה ודאגתם לבניית בריכה בחצר של הבית.

היו הרבה התלבטויות והרבה מחשבות, ההיצע של הבריכות גדול ומגוון ורציתם לבחור את הטוב ביותר עבור המשפחה שלכם, בסופו של דבר בחרתם את הבריכה, מצאתם קבלן עם המון המלצות, בעל ותק וניסיון, שהמחיר שהציע היה הוגן ומתאים לכם, ולאחר הפגישה עמו הוא גם מאוד מצא חן בעיניכם באופן אישי ויצאתם לדרך, בין היתר הוא המליץ לכם לא לוותר על בניית דק לבריכה.

מדוע צריך להביא מתקין לבניית דק לבריכה ומדוע דווקא דק?

דק הינו פתרון נפוץ ומוכר מאוד לגינות וחצרות, הוא מאפשר להכשיר אזורים מסוימים בגינה שלא היו בשימוש או שהיו בשימוש אחר ולהפוך אותם לפינות ישיבה כיפיות, מפנקות ומזמינות. כמו כן בעזרת בניית דק ניתן לעצב שבילים ברחבי הגינה ולחבר בין פינת הישיבה, לבריכה לפינת המנגל ועוד.

בעזרת דק ניתן לתכנן ולהוציא לפועל בניית גינה לבריכה, זאת אומרת לעצב את המרחב סביב הבריכה בצורה יפה, נעימה ואסתטית, שימושית ומזמינה.

אם פעם השתמשו ליצירת שבילים או פינות ישיבה בחומרים פשוטים וקרים כמו קרמיקה, בטון או אבנים משתלבות היום נעזרים רבות בדק מעץ אשר מקנה לגינה אווירה טבעית יותר, נעימה, מזמינה, הרמונית וחמה.

דק למתחם הבריכה הינו פתרון פשוט, קל וזול במקרים בהם מתקינים בריכה עילית או בריכת עמודים/ אינטקס. הדק נבנה מסביב לבריכה, שומר עליה ומסייע לעיצוב המתחם, מאפשר נגישות קלה יותר לבריכה, מפחית שלוליות ולכלכוך מיותר ובמקרים מסוימים אף נעים יותר ללכת עליו מאשר על האדמה החשופה ולא פחות חשוב הוא שומר על סביבה בטיחותית מסביב לבריכה – משום שהוא מאפשר הצבה של גדר מסביב למתחם.

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

איזה סוגים של דקים קיימים?

בניית דקים לבריכה יכולה להתבצע על ידי חומרים מסוגים שונים, החל מעץ טבעי אמיתי ועד לדק סינתטי.

דקים מעץ אמיתי לפי משקל מאפשרים בחירה של סוג העץ בהתאם לטעם האישי, העמידות וכמובן המחיר, יש דק מעץ אורן, עץ סידר, עץ קומאו, עץ איפאה ועוד מבחר עצים רבים ומגוונים.

כמובן שלכל סוג עץ היתרונות שלו והחסרונות שלו, אך עצם זה שיש מבחר מאפשר לכל אחד למצוא את העץ האהוב עליו והמתאים לו ביותר.

דק סינתטי הינו דק העשוי לרוב משילוב של שבבי עץ מעורבבים עם דבק אשר מקנים לו את המראה של העץ אך ללא הצורך בתחזוקה של עץ טבעי משום שהוא עמיד יותר.

איך בוחרים דק?

דבר ראשון מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע, אדם בעל ניסיון, ותק, עם המלצות, כזה שביצע כבר בניית דק לבריכה, העיקר שידע לעבוד עם עץ ויכיר את כל סוגי החומרים והאפשרויות הקיימות בשוק, הוא ידע לכוון אתכם לבחור את הדק הנכון ביותר לבריכה ולחצר שלכם.

הוא יבין מה הצרכים שלכם, מה התקציב, עד כמה אתם פנויים להתעסק בתחזוקה ושימור הדק, מה חשוב לכם מבחינת הנראות והתחושה ויעזור לכם להתקין את הדק שייתן לכם את המענה הטוב ביותר.

עוד בטרם פניה לאיש מקצוע מומלץ לשבת ולהחליט מה הכיוון של הדק שלכם, האם עץ טבעי או דק סינטטי, האם אתם מעדיפים גווני עץ כהים או בהירים, האם אתם מעוניינים בבניית דק מסביב לבריכה בלבד או לעצב כבר את כל הגינה ולהשקיע בבניית גינה לבריכה.

ואולי תחליטו שאם אתם כבר מקימים דק באזור הבריכה זה זמן טוב לבנות פרגולה באזור הבריכה ולהרוויח שתי ציפורים במכה אחת ולחסוך כאב ראש, התעסקות ובלאגן נוסף בעתיד.

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?