החשיבות בליווי עו"ד מקצועי בקניית נכס

אחת ההחלטות הכלכליות הכי משמעותיות והכי גדולות של האדם במהלך החיים שלו זו קניית דירה. האדם משלם ממיטב כספו את הסכום הראשוני ואחר כך הוא גם משעבד את הנכס ונאלץ לשלם בכל חודש כמה אלפים טובים מתוך המשכורת החודשית שלו.

בגלל שרכישת הדירה היא עסקה כל כך כבדה, חשוב לבצע את עסקת הקניה של הדירה בליווי של עורך דין.

חשוב לתת את הדעת לבחירה חכמה של עורך דין מומחה לתחום הנדל"ן על מנת שהרכישה תיעשה באופן הכי בטוח והכי אמין תוך תחושת ביטחון שאכן העסקה נעשית בצורה הכי בטוחה בלי שיהיו חלילה בעיות עם הנכס או תקלות עם האישורים והרישיונות של הנכס.

בחרו עורך דין מקצועי ובעל ניסיון

חשוב לשים לב ולתת את הדעת בעת הבחירה בעורך הדין לצורך הליווי בקניית הנכס, כי מדובר באיש מקצוע מומחה שיש לו את כל הידע וגם את הניסיון הנדרשים לצורך הליווי הכי נכון של הלקוח.

כאשר תבחרו עורך דין מנוסה, מיומן ובעל רזומה מרשים בתחומים של עסקאות של רכישות נדל"ן, הרי שתוכלו ליהנות מהליך הרבה יותר נינוח וגם הרבה יותר בטוח.

ישנן כמה וכמה פעולות חשובות אשר אלה מוטלות על עורך הדין ורק אם הוא אכן יהיה מקצועי ברמה הנדרשת, אפשר יהיה לקוות כי התוצאות אכן ישביעו רצון.

בדיקות לפני רכישת הנכס

למעשה מתחיל התפקיד של עורך הדין הרבה לפני שהלקוח מחליט סופית לרכש את הנכס. עורך הדין אמור לבצע שורה של בדיקות מקדימות, הן מהצד הקנייני והן מהצד התכנוני, כאשר המטרה היא קנייה בטוחה ומוצלחת.

מעבר לכך, חשוב שתתבצע בדיקה פיזית באזור הדירה וכמובן גם בדירה עצמה.

ברור שכל הנושאים הקשורים לזכויות הקנייניות של הדירה הם גם קשורים לתפקידו ונתונים לאחריותו של עורך הדין. הוא צריך להשוות האם אכן כל הזכויות הינן תקפות בהתאם לכל מה שמופיע בנסחי הרישום. כך גם יהיה עליו לבצע בדיקות עומק על מנת להיווכח האם התכנון הוא אכן מדויק ומקצועי וגם אם אין חריגות בנייה שונות במבנה.

סיוע בקבלת החלטות נכונה

בעזרת עורך דין אפשר להגיע להערכה מדויקת יותר של בחינת היכולות הכלכליות לרכישת הנכס. כך גם יוכל הקונה לוודא האם הוא לא חורג מהמסגרת של התקציב המשפחתי הנכון לו ולתא המשפחתי שלו.

לעיתים מרוב להט לסיים את העסקה, הלקוח שוכח את העלויות הכבדות שימתינו לו בכל חודש כאשר אלה עשויות להוביל אותו לקשיים כלכליים משמעותיים.

עורך הדין יבדוק את העלות הכוללת של הנכס לצד עלויות שכ"ט לעורך הדין ולמתווך, עלויות המס השונות וגם האגרות, תשלום לשמאי וכן הלאה.

ברור אם כן שלגמרי לא מומלץ לוותר על שירות עו"ד בקניית דירה.

קונה או מוכר נכס? לחץ כאן!

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?