מצלמה טרמית לאיתור נזילות מים

מהו צילום תרמי?

זהו צילום המבוצע באמצעות מצלמה תרמית (או תרמוגרפית) המסתייעת בגלי אינפרא אדום לקליטת מקור הרטיבות באזור הנבדק. הצילום התרמי מאפשר קבלת תמונה חזותית הממחישה את הפרשי הטמפרטורה באזור הנבדק. צילום תרמי הוא כלי עזר חשוב עבור איתור מקורות חדירת מים, רטיבות ונזילה.

צילום טרמי לאיתור נזילות – מתי מומלץ לבצע?

מצלמה טרמית תשמש אותנו כאשר אנו מזהים נזילה או רטיבות בגיר שאינן גלויות לעין. צילום תרמי מאפשר לגלות רטיבות נסתרת בדיוק מרבי על-ידי פענוח המפה על-ידי טכנאי שהוסמך לכך.

תמונה תרמוגראפית מתקבלת על-ידי המצלמה התרמית אך לעתים קרובות תתקשה להיקרא על-ידי מישהו שאינו מיומן לקרוא תמונות מסוג זה. התמונה היא למעשה מפת הפרשי טמפרטורה הנוצרת כפלטת צבעים בספקטרום צבעים שבין כחול ואדום: הכחול מציין אזור קר ואדום – אזור חם.

התמונה התרמית – פענוח

פענוח תמונה תרמית מבוצע על-ידי טכנאי מוסמך החבר במרכז הישראלי לנזקי מים. טכנאי כזה צבר ידע תאורטי ומעשי בהליכי פענוח תמונה תרמוגרפית וידע לקשר את הנתונים העומדים מנגד עיניו אל סוג הבעיה הקיימת.

בעלי דירות – מידע שכדאי לכם לדעת

איתור לקוי. אי ביצוע של בדיקה מקיפה בידי בעל מקצוע מוסמך לאיתור מקור הנזילה עשוי לעודד היווצרותם של בעיות רבות נוספות – כאשר הוצאות כספיות היא רק אחת מהן. כיצד זה יכול לקרות? למשל, במקרה שבו הנקודה שנקבעה כנקודת מקור הנזילה התבררה כנקודה הלא נכונה, אולם קירות וצינורות כבר נשברו, אולם נתגלה רק מאוחר מדי שמדובר באזורים הלא נכונים – ובינתיים בוזבז כסף רק על המבצע.

נזק לרכוש. כאשר קיימת רטיבות במבנה שאינה מטופלת, נזק גדול עשוי להיגרם לרכוש. למשל – רטיבות מרטיבה את הקירות, מעודדת היווצרות טחב ועובש ועשויה להגיע גם לרהיטים הצמודים לקיר ולגרום להם להתקלפות, הורדת צבע והוצאה משימוש.

החלשת היסודות. בעל מקצוע שאינו עושה עבודה נאמנה בבדיקה ואיתור מקור הנזילה – מטפל למעשה במקום לא נכון של הנזילה וכך נגרם בזבוז משווע של משאבים. בנוסף, הרטיבות הקיימת במבנה עלולה לגדול ולהתפשט וגם לגרום לבעיות גדולות כדוגמת התקלפות הסיד בקירות, טחב, עובש ובעיות אחרות שעלולות להזיק לבריאות.

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?