עסק קטן ורווחי

מחקרים סטטיסטיים מהשנים האחרונות מציגים מציאות כלכלית עגומה, על-פיה מאות ואלפי עסקים שנפתחים מדי שנה אינם מצליחים לשרוד את שנת פעילותם הראשונה. מספר רב מהפעמים נראה שהסיבה אינה הרעיון עצמו (שהרי ייתכן שהעסק מבוסס על רעיון מקורי, נפלא וחשוב), אלא עקב המורכבות הקיימת בהקמת עסק וניהולו – מוצלח וראוי ככל שיהיה. עסק מוצלח מחייב שיעמוד מאחוריו צוות אנשים הדוחפים אותו ומאפשרים לו להצליח.

האם הנהלת חשבונות היא תחום בעל חשיבות לטובת עסק קטן ורווחי?

ראוי להבין את תפקידו של רואה חשבון בהצלחתו של עסק: תפקיד רואה החשבון הוא לוודא שחשבונות העסק מנוהלים כהלכה; הוא מסייע לבעל העסק לנהל ולעקוב אחר תזרים ההוצאות וההכנסות בעסק. ניהול בלתי תקין של חשבונות עלול לגרום לנזקים כספיים כבדים ואף לעניינים עם רשויות החוק. רצוי, לפיכך, לדאוג לשירותי הנהלת חשבונות שוטפים, כל זמן שהעסק פעיל.

תשלומי משכורת לעובדים

הוא שהספיק בחייו לנהל עסק עם עובדים מכיר את חשיבות הטיפול בנושא השכר. בוודאי שאף אחד אינו עובד בחינם, וגם עובד נאמן לא יישאר במקום העבודה אם ייתקל בבעיות הקשורות בפרנסתו. המשכורות חייבות לצאת בזמן ולהיות מחושבות בדיוק של שתי ספרות אחרי הנקודה. יש להפריש מהן את המסים והשילומים כפי שמתחייב על-פי חוק. רואה חשבון חרוץ יוכל לדאוג לכל אלו, תוך שהוא חוסך אי נעימויות ממנהל העסק ועובדיו.

ייעוץ מס – זה באמת קשור לכאן?

מסתבר שכן, מפני שידע הוא כוח, בעיקר ידע הקשור בניהול עסקי. חבל להגיע למצב של הפסדים רק בגלל בורות וחוסר ידע בתחומים חשובים ורלבנטיים, בעיקר כאלו הנוגעים בנושא המיסים והתנהלות מול רשויות המס. איש מקצוע, כמו רואה חשבון עם התמחות בייעוץ מס, או פשוט יועץ מס, יוכל לעשות את ההבדל בין קריסת העסק לרווח והצלחה, כיוון שהוא מסוגל למנוע מצב של שחיקת הרווחים על-ידי ניהול תקין של הכספים ותשלום המיסים. רואה חשבון המתפקד גם כיועץ מס הוא לא פחות ממכרה זהב עבור העסק, כיוון שאין בעל עסק שמעוניין לוותר על כספים שיכולים להיות שלו לטובת מוסדות המס של ישראל.

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?