דרכים פרקטיות להצלחה של עסק

דרכים פרקטיות להצלחה של עסק – בשנת 2012 נעשה סקר בקרב אנשים בגילאי 18 עד 50 ונשאל מהו החלום הגדול שלהם, משהו שהם היו רוצים לעשות או טרם בצעו ומצטערים על כך.

התוצאות היו מדהימות, יותר מ70% מהאנשים חלמו לפתוח עסק משלהם. בשנת 2018 נתון זה רק גדל. זו הסיבה לכך שהחלטנו לכתוב מאמר זה, המסביר על דרכים פרקטיות להצלחה של העסק, כולל עצות על ניהול עסק, פתיחת חשבון עסקי ועוד.

כיצד לפתוח עסק חדש?

אחד הצעדים שהכי קשה לקחת, הוא דווקא הצעד הראשון. צעד זה כולל המון בלבול, קושי ואי הבנה. אז מה כדאי לעשות על מנת להקל על התהליך?

קודם כל עליכם להיות סגורים ב100% לגבי ההחלטה שלכם לפתוח עסק חדש. החשש מלקיחת צעד ראשון ו"צלילה אל תוך המים העמוקים" נובע מחוסר בטחון לגבי ההחלטה. ברגע שתעמדו מאחורי ההחלטה שלכם במאה אחוז, לא תצטרכו לחשוש ותוכלו לעשות את הצעד הראשון בביטחון רב. לשם כך, עליכם לכתוב על דף את כל הסיבות שבגללן אתם מעוניינים בהקמת העסק – רשמו גם את הדברים שנראים לכם הכי שטותיים, אף אחד לא הולך לראות רשימה זו מלבדכם.

לאחר מכם, עליכם לגשת לרשויות המס ולהודיע להם על פתיחת העסק. אל תשכחו להחליט לפני כן איזה עסק כדאי לכם לפתוח – עוסק פטור, מורשה או חברה בע"מ.

ההבדלים בין עוסק פטור למורשה

ברגע שמגיעים לשלב של פתיחת תיק ברשויות המס, אחת השאלות הנפוצות היא "מה ההבדל בין עוסק פטור למורשה וכיצד זה משפיע על ניהול עסק?".

על מנת לענות על שאלה זו, חשוב להבין מהו תחום העיסוק שלכם ולחשב בערך את גובה ההכנסות העתידיות שלכם בחודש. במידה ומדובר על מחזור שנתי של עד 90 אלף ש"ח, ניתן לפתוח עוסק פטור – במקרה זה לא תצטרכו לגבות מע"מ מהלקוח, אך שימו לב כי התחום שהנכם עוסקים בו נכנס לרשימת התחומים המאושרים לעוסק פטור. את הרשימה ניתן לראות באתר הרשמי של רשויות המס. לדוגמה, מתורגמנים, עורכי דין וטכנאי מחשבים אינם יכולים להיות עוסקים פטורים וחייבים לפתוח תיק עוסק מורשה ללא קשר לגובה ההכנסות שלהם.

מבחינת ניהול עסק, עוסק מורשה הינו קצת מורכב יותר לניהול ואם אתם חוששים שלא תצליחו לעשות זאת בצורה נכונה, תוכלו להיעזר ברואה חשבון בשלבים הראשונים או במהלך כל תקופת ניהול העסק. שיהיה בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם
פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?